یزدفردا "دکتر محتاج اله، مدیریت هتل های زنجیره ای مهر گفت: مدیر سازمان میراث فرهنگی باید قبل از داشتن تخصص های مورد نیاز و تجربه در حوزه میراث فرهنگی، شناخت عمیق فرهنگی استان، آشنا بودن به مبحث تخصصی توریسم و صنایع وابسته به آن باید صنعت گردشگری را باور داشته باشد.

مدیریت هتل های زنجیره ای مهر گفت: عدم انتخاب رییس سازمان میراث فرهنگی لطمات جبران ناپذیری به این حوزه مهم استان یزد وارد می کند.

به گزارش روابط عمومی هتل مهریزد:دکتر محمدحسین محتاج اله با انتقاد از بلاتکلیفی مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد و عدم انتخاب مدیر جدید برای این سازمان گفت: استان یزد یکی از مهمترین مناطق گردشگری کشور محسوب می شود. در رده بندی های مختلف گردشگری، اين استان در جایگاه سوم جاذبه های گردشگری ایران قرار دارد و تقریبا تمامی گردشگران خارجی علاقه زیادی به بازدید از یزد و جاذبه های تاریخی آن دارند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل ویژه گردشگری یزد، عدم وجود مدیر برای سازمان مهم و تاثیر گذار میراث فرهنگی و گردشگری، ممکن است به گردشگری استان در این فصل ضربه بزند.

مدیر هتل های زنجیره ای مهر با تشریح فعالیت های صورت گرفته در دوره مدیران پیشین این سازمان گفت: خوشبختانه از سال های گذشته فعالیت های خوبی در حوزه احیا و مرمت آثار، توسعه زیرساخت های گردشگری و ... صورت گرفته است.

وي تصريح كرد: باید این واقعیت را پذیرفت كه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مدیری توانمند و آشنا به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیاز دارد و چنانچه انتخاب این فرد به هر دلیلی به تاخیر بیفتد ممکن است ضربات جبران ناپذیری به مجموعه فعالیت های استان در حوزه گردشگری وارد کند.

وی در خصوص ویژگی های مدیر سازمان میراث فرهنگی گفت: انتخاب یک مدیر برای سازمانی به بزرگی و گستره فعالیت میراث فرهنگی بایدها و نبایدهای خود را دارد. یکی از مهمترین این ویژگی ها، درک جایگاه میراث فرهنگی و گردشگری است و مدیر این سازمان باید قبل از داشتن تخصص های مورد نیاز و تجربه در حوزه میراث فرهنگی، شناخت عمیق فرهنگی استان، آشنا بودن به مبحث تخصصی توریسم و صنایع وابسته به آن باید صنعت گردشگری را باور داشته باشد.

دکتر محتاج اله در پایان خواستار تعجیل در انتخاب رئیس سازمان میاث فرهنگی استان شد.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا